Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Περί ομοφυλοφιλίας

Update 2018: Δημοσίευσα ένα απείρως καλύτερο και συνοπτικότερο άρθρο για τους gay εδώ. Θα το εκτιμούσε κάθε κουνιστρίκουλας, έστω και αν σε κάποια σημεία φαίνεται να τον προσβάλει. 

-----------------------------------------------------
Πρόσφατα επανήλθε στο προσκήνιο το θέμα του κατά πόσον η ομοφυλοφιλία είναι φυσιολογική και του αν οι γάμοι μεταξύ ομοφυλοφίλων είναι θεμιτοί και αποδεκτοί από την εκκλησία. Αφορμή για τις συζητήσεις που γίνονται τις τελευταίες μέρες επ'αυτών των θεμάτων αποτέλεσαν τα tweets του βουλευτή Αχαΐας Ν. Νικολόπουλου περί "Ευρώπης των εθνών που έγινε Ευρώπη των π....αριών" επειδή ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου "τόλμησε" να αρραβωνιαστεί τον αγαπημένο του.

Υπό άλλες συνθήκες αυτού του είδους οι απόψεις θα ήταν απλώς ανάξιες σχολιασμού, και οι υποστηρικτές τους δεν θα ήταν παρά μόνο ηλικιωμένοι που αντιπαθούν τους ομοφυλόφιλους επειδή στην εποχή που μεγάλωσαν η ομοφυλοφιλία ούτως ή άλλως ήταν κάτι το μη-αποδεκτό. Είναι γνωστό, άλλωστε, το τι περνούσαν οι ομοφυλόφιλοι μέχρι πριν μερικές δεκαετίες αν μαθευόταν η ιδιότητά τους -ιδίως αν ζούσαν στην επαρχία. Οι άνθρωποι που μεγάλωσαν εκείνα τα χρόνια είναι λογικό να έχουν ομοφοβικές αντιλήψεις.

Όμως οι θέσεις που εκφράζονται επ'αυτών των θεμάτων από άτομα σαν τον Νικολόπουλο είναι αποδεκτές και από μεγάλο μέρος της νεολαίας. Ως εκ τούτου, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σαν περιθωριακές απόψεις που θα πεθάνουν μαζί με τη γενιά που τις υποστηρίζει, όπως συνέβη κατά τη διάρκεια της ιστορίας με τόσες και τόσες αντιλήψεις. Όλα δείχνουν ότι οι απόψεις που εκφράζονται από τους θιασώτες της "αρρενωπότητας" -οι περισσότεροι εκ των οποίων για κάποιο λόγο φέρνουν πιο πολύ σε γυναίκες παρά σε άντρες- θα επικρατούν για πολλά χρόνια ακόμα.

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι δεν συγκαταλέγομαι σε αυτούς που μπορούν να υπομείνουν το θέαμα δύο αντρών να φιλιούνται. Θεωρώ την ομοφυλοφιλία ακαλαίσθητη και, άσχετα από το αν κάποιοι διαφωνούν, αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός. Κανένας δεν μπορεί να με αναγκάσει να αλλάξω τις αντιλήψεις μου στο θέμα του ωραίου, όπως κανένας δεν μπορεί να αναγκάσει κάποιον να αλλάξει τις προτιμήσεις του στο φαγητό.

Είναι όμως αναφαίρετο δικαίωμα των ομοφυλοφίλων να συζούν και να παντρεύονται -όπως είναι δικαίωμά τους να φιλιούνται στις καφετέριες, ασχέτως του αν το βρίσκουμε αηδιαστικό. Όσοι διαφωνούν με αυτό το δικαίωμα είτε επικαλούνται την αγία γραφή, είτε στηρίζουν τις "απόψεις" (η βλακεία δεν είναι άποψη) τους στο ότι η ομοφυλοφιλία είναι αφύσικη. Αυτή είναι η κύρια
επιχειρηματολογία των "αρρενωπών" που θέλουν τους ομοφυλόφιλους να κρύβονται, για να μην χαλάσει η αισθητική τους -αν όχι να λιθοβολούνται όπως γίνεται σε χώρες της κεντρικής Αφρικής. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον το άρθρο θα επικεντρωθεί σε αυτό και τα συναφή επιχειρήματα, αν και θα προσπαθήσω να το εξετάσω και από άλλες απόψεις.

Σημειωτέον ότι η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που θέλουν τους ομοφυλόφιλους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, είναι οι ίδιοι που καυχώνται για το πόσο πολιτισμένοι είναι οι Αίλοινναιζ και για το πόσο βάρρβαρει είναι οι μαύροι και οι Μουσουλμάνοι. Η βαρβαρότητα των τελευταίων, όμως, έγκειται (κατά γενική ομολογία) στις αντιλήψεις τους και στο πώς αντιμετωπίζουν τις γυναίκες τους και τους ομοφυλόφιλους. Οι ομοφοβικοί "Ελληναράδες" τους δείχνουν με το δάχτυλο επειδή είναι βάρβαροι, χαλιούνται όμως που δεν τους μιμούμαστε σε βαρβαρότητα. Εγώ έχω κάθε δικαίωμα να πω ότι οι μαύροι που λιθοβολούν ή καίνε ζωντανούς τους gay είναι βάρβαροι. Ο εθνόκαυλος όχι. Κουβαλάει ίδια μυαλά με αυτούς. Αν και δεν σκόπευα να αναφερθώ στους ούγκανους, ο ελληναραδισμός και η ομοφοβία στις περισσότερες περιπτώσεις πάνε χέρι-χέρι...

Για εκείνους η ομοφυλοφιλία είναι αφύσικη λοιπόν. Ο άντρας είναι δημιουργημένος από τη φύση για να πηγαίνει με γυναίκες και ο πρωκτός είναι μόνο για να βγαίνουν πράγματα από αυτόν (τέτοιου είδους επιχειρήματα συναντάμε στο βιβλίο του Πλεύρη, "οι Κίναιδοι", για το ότι η ομοφυλοφιλία είναι αφύσικη!). Επομένως οι ομοφυλοφιλικοί γάμοι πρέπει να απαγορεύονται. Αν και ο συνειρμός που κάνουν δεν έχει καν νόημα, μπορούμε για αρχή να συμμεριστούμε αυτήν την άποψη και να αποδεχτούμε μόνο πράγματα που συμβαδίζουν με το πώς μας δημιούργησε η φύση.

Τι γίνεται όμως αν χρησιμοποιήσουμε την ίδια λογική για τα πάντα; Καταλήγουμε στο ότι ο τρόπος ζωής μας είναι τελείως λάθος. Τα αυτοκίνητα, φερ'ειπείν, είναι αφύσικα. Ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος από τη φύση για να μετακινείται με τα πόδια άλλωστε. Τι μας τα έδωσε τα πόδια η φύση; Και τα χέρια μας δεν είναι φτιαγμένα για να κρατάνε τιμόνι! Άρα τα αυτοκίνητα πρέπει να απαγορευτούν.

Η μουσική είναι επίσης αφύσικη. Ή μήπως η φύση δημιούργησε από μόνη της βιολιά και κιθάρες; Δεν είδα κανα δέντρο να παίζει πιάνο ή να έχει κλαρίνα αντί για καρπούς! Αφήστε που τα αυτιά μας η φύση μας τα έδωσε για να ακούμε τους θορύβους από τους θάμνους στη ζούγκλα και να προφυλασσόμαστε από τα άγρια ζώα, και όχι για να ακούμε μουσική. Και τα δάχτυλά μας... δεν είναι για να πατάνε τα τάστα στο τσέλο. Άρα η μουσική πρέπει να απαγορευτεί, σωστά;

Το internet, η τηλεόραση, το τηλέφωνο, τα air conditions, όλα είναι αφύσικα. Δεν υπάρχει τίποτα φυσιολογικό στον κόσμο αν λάβουμε υπόψιν το πώς μας έφτιαξε η φύση και γιατί.

Όσο γελοία και αν ακούγονται τα παραπάνω, δεν είναι παρά συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε αν χρησιμοποιήσουμε τη λογική των ομοφοβικών: αν δώσουμε στα διάφορα σημεία και όργανα του σώματος το "δικαίωμα" να χρησιμοποιούνται μόνο για τον σκοπό για τον οποίον τα έφτιαξε η φύση όπως τα έφτιαξε (όπως κάνει ο Πλεύρης στο βιβλίο του), καταλήγουμε στο ότι όλη μας η ζωή είναι... αφύσικη. Η φύση δεν μας έδωσε τα δάχτυλα για να πληκτρολογούμε, ακριβώς όπως δεν μας έδωσε πέη για να τα βάζουμε σε αντρικούς κώλους. Μήπως η λογική του "είναι αφύσικο" μπάζει από παντού;

Αφήστε που, όπως προανέφερα, ο συνειρμός "είναι αφύσικο, άρα πρέπει να απαγορευτεί" δεν έχει καν νόημα. Δεν ήξερα ότι πρέπει να απαγορεύονται όσα είναι αφύσικα! Ακόμα και αν κάποιος θέσει το ίδιο επιχείρημα με τέτοιο τρόπο που να μην καταλήγουμε στο ότι το να ακούμε μουσική είναι κάτι αφύσικο, και πάλι δεν έχει λογική η απαγόρευση του ομοφυλοφιλικού γάμου.

Ορισμένοι είναι της άποψης ότι η ομοφυλοφιλία είναι αφύσικη επειδή δεν έχει ως αποτέλεσμα την αναπαραγωγή. Αν αυτός είναι λόγος να μην επιτρέπονται οι ομοφυλοφιλικοί γάμοι τότε να μην επιτρέπονται ούτε οι γάμοι μεταξύ στείρων, ούτε τα προφυλακτικά (το sex με τη χρήση τους δεν έχει ως αποτέλεσμα την αναπαραγωγή).

Γενικά, τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζουν τις απόψεις τους οι ομοφοβικές μπάζουν από παντού αν μπουν υπό το πρίσμα της λογικής.

Αυτοί όμως που ξεπερνούν κάθε όριο γελοιότητας είναι αυτοί που αντιπαθούν τους ομοφυλόφιλους... επειδή έτσι λέει η Βίβλος. Παραβλέπουμε το ότι δεν υπάρχει θεός και το ότι η Βίβλος λέει για φίδια που μιλάνε και έδωσαν σε πλάσματα δημιουργημένα από το πλευρό ενός άντρα, να φάνε ένα μήλο, επειδή ο θεός τα είχε αφήσει γυμνά παρέα με αυτό το φίδι παρά τη σοφία του, και για αυτό δημιουργήθηκε το κακό.

Το μόνο πράγμα που λέει η αγία γραφή για την ομοφυλοφιλία αναφέρεται στο Λευιτικόν. Συγκεκριμένα, λέει ότι όποιος κοιμάται με άντρα πρέπει να εκτελεστεί. Στο ίδιο βιβλίο όμως αναφέρονται διάφορες σαχλαμάρες -όπως, φερ'ειπείν, ότι δεν πρέπει να δουλεύεις τα Σάββατα, ότι είναι αμαρτία να φοράς ενδύματα φτιαγμένα από διαφορετικά είδη υφάσματος, ότι η γυναίκα πρέπει να είναι παρθένα μέχρι το γάμο, ότι το διαζύγιο είναι αμαρτία, ότι δεν πρέπει να τρως χοιρινό κτλ...

Και επειδή, ως γνωστόν, όποιος παραβαίνει τα γραφόμενα της αγίας γραφής είναι αμαρτωλός, όλοι εκείνοι που φοράνε ρούχα από διαφορετικά είδη υφάσματος ή δουλεύουν τα Σάββατα, θα ψηθούν στη κόλαση.

Αρκετά με τα βλακώδη επιχειρήματα περί μη-φυσικής ομοφυλοφιλίας. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι είναι αφύσικη, παραβλέποντας το γεγονός ότι συναντάται σε πολλά είδη ζώων στη φύση, υπάρχουν χιλιάδες πράγματα στη καθημερινή μας ζωή που κάθε άλλο παρά φυσικά είναι. Όμως γιατί καιγόμαστε τόσο πολύ για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων; Γιατί πρέπει ντε και καλά να σεβαστούμε το δικαίωμά τους να παντρεύονται και να φιλιούνται στις καφετέριες, όσο ακαλαίσθητο και αν το βρίσκουμε;

Κανένας δεν επιλέγει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Όπως είναι αδύνατον να επιλέξεις να καυλώνεις με ογδοντάχρονες ενώ σου αρέσουν οι εικοσάρες, έτσι είναι αδύνατον να επιλέξεις να γουστάρεις γυναίκες αν σου αρέσουν οι άντρες. Τα αίτια, τώρα, στα οποία οφείλεται η ομοφυλοφιλία είναι ποικίλα. Κατά κύριο λόγο η ομοφυλοφιλία ανάγεται σε γενετικούς και ορμονικούς παράγοντες.

Κάπου είχα διαβάσει ότι κατά τις πρώτες εγκυμοσύνες το σώμα μιας γυναίκας εκκρίνει μια ορμόνη που επηρεάζει την ανάπτυξη του εμβρύου και ότι η ποσότητα αυτής της ορμόνης αυξάνεται συναρτήσει του αριθμού των κυοφοριών σε αγοράκι, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα το παιδί να βγει ομοφυλόφιλο, αν πρόκειται για γιο. Αυτή η υπόθεση επιβεβαιώθηκε από έρευνες που έγιναν, σύμφωνα με τις οποίες κάθε μεγαλύτερος αδερφός αυξάνει την πιθανότητα ομοφυλοφιλίας κατά 33%. Έρευνες που έχουν γίνει σε δίδυμα, επίσης, υποδεικνύουν την ύπαρξη κάποιου γενετικού παράγοντα. Ορισμένοι ανάγουν την ομοφυλοφιλία σε ψυχολογικά αίτια -την ενεργητική σε ανάγκη επίδειξης δύναμης, φερ'ειπείν. Σε αυτά τα αίτια μπορεί να συγκαταλέγονται τραυματικές εμπειρίες της παιδικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση, κανένας δεν επιλέγει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Μπορείτε να διανοηθείτε να στερείστε δικαιωμάτων ή ακόμα να κινδυνεύει η ζωή σας, για μια επιλογή που δεν κάνατε εσείς; Τις σεξουαλικές προτιμήσεις μάλλον τις επιλέγει η φύση (ή ο θεός, αν αυτό είναι πιο πειστικό για κάποιους) για εμάς παρά εμείς. Αν κάποιος σέβεται τόσο πολύ τη φύση (ή το θεό), ας σεβαστεί και τους ομοφυλόφιλους. Εξάλλου, ο γιος του καθενός θα μπορούσε να βγει έτσι.

Κανένας δεν μπορεί να διώκεται ή να διαπομπεύεται για πράγματα για τα οποία δεν είναι υπεύθυνος, και κανένας δεν είναι υπεύθυνος για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Εδώ κάποιοι ενδεχομένως να προσπαθήσουν να με "αντικρούσουν" φέρνοντας ως παραδείγματα τους παιδόφιλους και τους κτηνοβάτες... Οι προαναφερθέντες είναι πραγματικά ανώμαλοι. Εφόσον όμως δεν γίνονται βιαστές ζώων ή παιδιών, είναι απλώς ανώμαλοι και όχι άξιοι διαπόμπευσης. Δεν το επέλεξαν εκείνοι.

Για την παιδοφιλία και την ζωοφιλία θα μπορούσα κάλλιστα να γράψω ξεχωριστό άρθρο. Το πρόβλημα με αυτές τις δύο κατηγορίες έγκειται στο ότι ένα μικρό παιδί δεν είναι σε θέση να θέλει να έρθει σε σεξουαλική επαφή με έναν ενήλικα, όπως μια κατσίκα δεν είναι σε θέση να θέλει να έρθει σε σεξουαλική επαφή με έναν άνθρωπο. Ως εκ τούτου, μια επαφή τέτοιου είδους είναι βιασμός. Από την άλλη, οι ομοφυλόφιλοι είναι σε θέση να θέλουν να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους, και επομένως δεν μπορούμε να κρίνουμε αυτές τις αποκλίσεις από τον μέσο όρο με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά. Πιστεύω, άλλωστε, ότι συμφωνούμε στο ότι δεν πρόκειται για ίδιου μεγέθους ανωμαλίες (αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία ανωμαλία).

Ο λόγος που αναφέρω αυτές τις δύο ανωμαλίες είναι ότι πολλοί ομοφοβικοί τις συγκρίνουν με την ομοφυλοφιλία λες και είναι ίσα, ίδια και όμοια.

Ας αφήσουμε κατά μέρους το πόσο ακαλαίσθητη τη βρίσκουμε και ας πάψουμε να δίνουμε την παραμικρή σημασία στις ιδιαίτερες προτιμήσεις του καθενός και στο τι επιλέγει να παντρευτεί. Οι πανηλίθιες αντιλήψεις που θέλουν την ομοφυλοφιλία να είναι σχεδόν έγκλημα, όχι μόνο μπάζουν από παντού, αλλά δημιουργούν πρόβλημα σε μια σχετικά μεγάλη μειονότητα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου